FIT-overzicht Fancit

Laatst bijgewerkt op 6 maart 2023

ContinueComfort
meest gekozen
Premium
Arbeid 
Controle Automatisch meldingen Op Afstand
Kwaliteitscheck Tarief 
Ondersteuning  Tarief 
Ondersteuning derde partijen Tarief 1u per melding 1u per melding 
Wijzigingen Tarief Tarief 
Wijzigingen derde partijen Tarief Tarief 1u per melding 
Onderhoud op locatie Tarief Tarief  Jaarlijks  
Maatwerk Tarief Tarief Tarief 
Gegarandeerde reactietijden     
07:00-17:30 ma-vr  Snel Sneller   Super Snel
06:00-22:00 ma-za Tarief 
Beheer en Security
Infrastructuur en Backup 
Antivirus en Anti-Ransomware 
Cybersecurity specialisten 
Monitoring kwetsbaarheden 
Monitoring kritieke componenten 
Updates en patches  
Darkweb monitoring 
Altijd een back-up 
Noodserver Tarief 
Restore en Crash test Tarief Tarief  Jaarlijks 
Software Management Tarief Tarief 
Gesimuleerde phishing test Tarief Tarief Tarief 
Management
ICT documentatie 
IT budget Tarief Jaarlijks Half jaarlijks 
Management rapportage Tarief Jaarlijks Kwartaal 
Inclusief     
Firewall licentie 
Microsoft 365 licentie Premium of F3Premium of F3Premium of F3
Microsoft 365 Back-up 
Cloud Server back-up   Standard   Geavanceerd Geavanceerd 

De maandelijkse investering wordt op maat voor u berekend en is afhankelijk van aantal gebruikers, aantal postvakken, apparatuur op locatie en het gewenste aantal maandelijkse bezoeken. 

Om zekerheid te bieden en de maandbedragen te drukken rekenen wij voor het on- en off-boarden van gebruikers en werkplekken eenmalig een los tarief, zie tabel Vaste tarieven. 

Vaste tarievenTarief
Aanmaken en inrichten gebruikersaccount € 100,-  
Installatie nieuwe werkplek € 325,- 
De installatie van een werkplek incl. veilig data vernietiging € 100,- 
Dichtzetten en verwijderen gebruikersaccount € 50,- 

Alles wat niet in bovenstaande tabellen beschreven is, valt buiten overeenkomst en wordt los berekend. Alle tarieven zijn in Euro’s en Exclusief BTW. 

Arbeid Minimum Tarief 
Support Consultant 0,25  € 88,00 
IT Specialist  € 95,00 
Projectmanager  € 125,00 
Buiten werktijd (noodtarief) € 115,00 

Voorbeelden: 

Een organisatie heeft 15 medewerkers heeft een FIT Comfort abonnement, ze bellen Fancit om op afstand een urgent printerprobleem op te lossen. Omdat het een behoorlijke impact heeft op de business pakken we het met spoed op en het kost een uur om op te lossen. 

Voorbeeld 1: FIT – Comfort, ondersteuning printer

1x Support Consultant = €88,- 

Totaal  0,- (De gemaakte kosten worden gedekt door het abonnement) 

Voorbeeld 2: FIT – Comfort, wijziging rechten

Dezelfde organisatie genoemd in voorbeeld 1 wenst de rechtenstructuur aangepast te hebben voor hun data opslag systeem. Het kost 1 uur om te inventariseren en 2 uur om het uit te voeren. 

3x Support Consultant = €264,- 

Totaal 264,- (Er worden geen kosten gedekt door het abonnement) 

Voorbeeld 3: FIT – Premium, server onbereikbaar

Voor een organisatie met 25 medewerkers is er een urgent serverprobleem, het probleem wordt meteen opgepakt en kost 45 minuten om het op te lossen.  

0.75 x Support Cunsultant = €66,- 

Totaal  0,- (De gemaakte kosten worden gedekt door het abonnement) 

Voorbeeld 4: FIT – Premium, nieuwe gebruiker en computer

Dezelfde organisatie als bij voorbeeld 3 heeft 1 nieuwe werkplek nodig en een gebruiker welke binnenkort hoopt te starten. Het kost 2,5 uur voorbereiding op kantoor en 3 uur arbeid op locatie. 

5,5 uur x Support Consultant = €484,-

1x Aanmaken en inrichten gebruikersaccount = €100,- 

1x Installatie nieuwe werkplek = €325,- 

Totaal 425,- (De gemaakte uren van een Support Consultant worden gedekt door de vaste tarieven) 

Veel gestelde vragen: 

Wat is er gedekt onder automatische meldingen? 

Wij monitoren alle kritieke componenten en volgen dagelijks alle meldingen op en analyseren deze om continu te verbeteren. Sommige meldingen leiden tot een ondersteunings- of wijzigings-verzoek, hiervoor nemen wij contact met u op om de opties te bespreken. 

Wat is het verschil tussen ondersteuning en een wijziging? 

Wij ondersteunen je wanneer we een storing voor je oplossen. We gaan uit van een wijziging als we een verandering doorvoeren in de ICT omgeving.  

Voorbeelden van storingen zijn: 

  • Outlook kan geen verbinding maken 
  • Word/Excel start niet op. 
  • Printer problemen 
  • Server onbereikbaar. 

Voorbeelden van wijzigingen zijn: 

  • Aanmaken van een extra mailbox 
  • Instellen werken op afstand 
  • Instellen scanner / printer 
  • Uitvoeren rechten wijziging. 

Kan ik de pakketten mixen? 

Het is nu niet mogelijk om combinaties te maken in de verschillende pakketten.  

Wat valt er onder maatwerk? 

Dit zijn complexe wijzigingen zoals beschreven in hoofdstuk 7 van onze dienstverleningsovereenkomst, ook vallen de implementaties (Projecten) hieronder. 

Is er een vast onderhoudswindow? 

Updates en patches voeren wij na controle geautomatiseerd door op uw IT omgeving, dit voeren wij uit tussen 22:00 uur en 4:00 uur. Wanneer dit niet mogelijk is nemen wij contact met u op. 

Wat zijn de gegarandeerde reactietijden? 

Prioriteit: Voorbeeld Ons doel:
▲▲ Kritiek Bedrijfsbrede storing, Primaire applicatie niet beschikbaar (bel ons!) 15 minuten 
Hoog Eén afdeling heeft storing, CEO computer storing. (bel ons!) 1 uur 
▶ Gemiddeld Gebruiker heeft computer storing, één printer werkt niet 4 uur 
Laag Nieuwe gebruiker instellen, wijziging in rechten. 8 uur 

Wat ondersteunen wij? 

  • Dell en HP Servers, niet ouder dan 5 jaar.  
  • Sophos XG, XGS en UTM Firewalls, niet ouder dan 5 jaar. 
  • Ubiquiti Unifi netwerkapparatuur, niet ouder dan 5 jaar. 
  • Dell, HP en Microsoft werkplekken, niet ouder dan 5 jaar. 
  • Software versies zolang dit actief door de fabrikant ondersteund en veilig gehouden kan worden. 
  • Verbindingen door Fancit geleverd en beheerd. 

Wat houden de factuurregels in? 

Product Bundel bevat: 
FIT – Gebruiker Arbeidscomponent, Monitoring en beveiligingssoftware 
FIT – Managed 365 Business Premium Licenties t.b.v. Microsoft 365 en Backup voor gebruikers met een volwaardige werkplek. Deze tellen óók als FIT – Gebruiker 
Add-on toeslag grote mailbox Uitbreiding van de standaard mailbox van 50 GB naar 100 GB en is alleen mogelijk voor een FIT – Managed 365 Business Premium bundel. 
FIT – Managed 365 F3 Licenties t.b.v. Microsoft 365 en Backup voor mobiele gebruikers. Deze tellen niet als FIT gebruiker. 
FIT – Managed 365 Gedeeld postvak Licentie t.b.v. Microsoft 365 e-mailbeveiliging en backup.