Autobedrijf Brandsen over Fancit

Autobedrijf Brandsen BV is een bekende naam tot in de verre omgeving van Barneveld. Auto’s worden door het hele land verkocht en onderhouden voor de (met name regionale) klanten. De samenwerking met Fancit werkt twee kanten uit. Het wagenpark van Fancit wordt door Brandsen verzorgd en Fancit verzorgd de IT van Brandsen. We spraken met Rik van Leeuwen over de samenwerking tussen beide bedrijven.

Kun je wat vertellen over Brandsen Auto en wat jouw rol is?

Het bedrijf is door de vader van Sjaak Brandsen, de huidige eigenaar, opgericht. Ruim dertig jaar geleden begon het met het inbouwen van gasinstallaties in auto’s. Al snel kwam de in- en verkoop van auto’s, inclusief het onderhoud erbij. Met het huidige pand  beschikken we over een royale showroom en goed uitgeruste werkplaats. Als merkonafhankelijk autobedrijf verkopen we inmiddels auto’s in heel Nederland en soms ook daarbuiten. Onze kracht is vooral het leveren van jonggebruikte auto’s, zowel uit voorraad als op basis van zoekopdrachten van klanten. Hierbij importeren we auto’s uit heel Europa. Daarnaast hebben we een leasemaatschappij met een vloot van meer dan 300 contracten.

Zelf ben ik vooral verkoper van de voorraad auto’s. Ter ondersteuning van Sjaak Brandsen ben ik het aanspreekpunt voor een groot deel van de algemene zaken. Vanuit die rol heb ik dan ook contact met Fancit.

Wat zijn jullie verwachtingen/doelen voor de toekomst?

Het eerste wat in mij opkomt is het blijven doorgaan op de huidige weg. We beginnen steeds comfortabeler te worden met de rol die we nu voor onze klanten vervullen. Daarom willen we doorgaan met deze positie te verbeteren en versterken. Continuïteit is dus belangrijk en daarom blijven we investeren in technische vakmensen. Want ook wij voelen de schaarste, eventuele groei kan alleen als alle aspecten van het bedrijf mee kunnen groeien.

Een logische verwachting voor de toekomst is de toename van hybride en volledig elektrisch aangedreven auto’s. We springen actief in op deze trend, zowel in de verkoop als in onze werkplaats.

Wat is de functie van IT en zien jullie daarin nieuwe trends in verschijnen?

Al onze werkplekken werken vanaf een interne server. Daarnaast werken we met software specifiek voor autobedrijven. Zo kunnen werkplaats afspraken door onze klanten zelf worden gemaakt. Zowel via de website als een mobiele app. En uiteraard hebben we ons aanbod auto’s online staan. Op dit moment zijn we met Fancit begonnen met veranderen van het werken met een interne server naar werken in de cloud.

Wat zijn je ervaringen met Fancit als bedrijf?

Wat mij betreft een top bedrijf. Beide eigenaren hebben onderling goed contact en dat merken we ook in het contact op de werkvloer. De klik komt vooral omdat de filosofie van Fancit en Brandsen overeenkomen. Het is belangrijk dat het goed geregeld is. Aanpakken van problemen is uiteindelijk goedkoper en prettiger, dan onderhandelen over prijzen van componenten. De samenwerking is dan ook vooral gebaseerd op gunning, wat ons betreft is dat een groot goed.   

Hoe is het contact en het samenwerken met de supportafdeling?

Goed, we worden vrijwel altijd direct geholpen. In de meeste gevallen kan dit gewoon op afstand zodat we minimale stilstand ervaren. Daarnaast denken de medewerkers van Fancit actief mee en helpen ons met alle dingen op IT gebied waar we even hulp bij nodig hebben.

Wat waarderen jullie het meest aan de samenwerking met Fancit?

Het feit dat ze de zaken op orde hebben en ervoor zorgen dat dat bij ons ook is. We worden proactief benaderd als technologische ontwikkelingen onze systemen beter maken.

Wat is Fancit volgens jullie in één zin?

De nuchtere Veluwse aanpak van Fancit maakt samenwerken prettig.

Contact

Contact