
ISM Machinery over Fancit
ISM Machinery is een machinebouwer met de focus op het optimaliseren van processen. De moderne machinefabriek is gevestigd in Goes (Zeeland) en bediend van daaruit hun klanten in heel Nederland en daarbuiten. Veel branches zijn afhankelijk van geautomatiseerde processen. ISM Machinery is daarom actief in de food en feedsector, de grondstoffen markt en inmiddels ook in de bouw. Door de populariteit van prefabricage is er een constante behoefte aan betere handling in bijvoorbeeld de houtskeletbouw. Dit is dan ook een groeimarkt voor ISM Machinery. Fancit levert het ICT beheer en bijbehorende (gebruikers-) ondersteuning. We vroegen eigenaar Kees Mol naar zijn ambities en de samenwerking met Fancit.
Wat is de core-business van ISM Machinery en wat zijn jullie ambities?
Het ontwikkelen van oplossingen in de processen van onze klanten. We richten ons op machinebouw, automatisering en het ontwikkelen van oplossingen die de klant vooruit helpen. Je kunt hierbij denken aan producthandling voor een betere ergonomie, maar ook het besparen op menselijke handelingen. Hiermee kan de klant efficiënter werken en wordt het voor het uitvoerend personeel comfortabeler en veiliger. Met deze werkwijze willen we graag een steeds grotere doelgroep helpen om hun processen te optimaliseren. Er is namelijk voor vrijwel iedere procesindustrie veel winst te behalen op dit gebied.
Hoe belangrijk is IT voor zowel de huidige als toekomstige situatie?
Net als de meeste bedrijven kunnen we niet meer zonder. We maken met o.a. de vier tekenaars intensief gebruik van de IT. Met 3D tekenen (Inventor) worden iedere dag de ideeën van onze klanten omgezet naar praktische oplossingen. Verder werken we met een Office 365 omgeving en ERP software van Ridder. Dit alles wordt met de nodige apparatuur uitgevoerd. Door de ontwikkelingen op het gebied van software en de groei van ons bedrijf, zal de IT infrastructuur steeds uitbreiden en vernieuwen.
Hoe is de samenwerking met Fancit tot stand gekomen?
Met ons bedrijf waren we al klant bij M.BitZ in Krabbendijke, toen dit bedrijf over is genomen door Fancit. We waren tevreden met de dienstverlening en sinds de overname is dit alleen maar met ons meegegroeid met onze behoeften. We werken met vaste jongens die ons goed helpen.
Kunt u aangeven wat u kenmerkend vindt aan Fancit?
Wat voor ons belangrijk is, is dat Fancit meedenkt. Ze geven niet alleen goed advies, ze leveren ook maatwerk, gericht op onze situatie. Daarnaast denken ze niet alleen aan de huidige situatie maar denken ze ook aan de toekomst. Zo blijft onze IT infrastructuur up-to-date en kunnen wij ons op onze werkzaamheden concentreren.
Hoe ervaren jullie de samenwerking met de supportafdeling?
We ervaren de samenwerking als erg prettig. Ongetwijfeld zijn er zaken die we ook zelf kunnen oplossen, maar daar ontbreekt vaak de tijd en ruimte voor. We worden bovendien door Fancit goed en snel geholpen. Dat is voor ons belangrijker dan steeds af te wegen of we er zelf tijd in moeten stoppen.
Welke one-liner past het beste bij Fancit?
Fancit is de IT partner, die met visie op toekomst, met de klant meedenkt en groeit.
Wat waardeert u het meest aan de samenwerking met Fancit?
Vooral de communicatie, zaken worden goed uitgelegd. Ook als we doorvragen wordt daar de tijd voor genomen. Je wordt serieus genomen, ook al ben je niet de grootste klant.