MKBTR over Fancit

MKBTR bestaat uit een groep specialisten die met elkaar hun klanten het complete pakket bieden. Zelf zeggen ze het als volgt: “Samen maken we ondernemingen topfit.” De aanpak heeft vaak de financiële administratie als basis, maar er wordt ook gekeken naar strategie en bedrijfsvoering. Door de diversiteit in specialisten kan MKBTR iedere organisatie optimaliseren en ‘gezond’ houden.

Fancit beheert bij dit bedrijf de werkplekken en heeft daarbij altijd contact gehad met Lisanne Akershoek. Recent heeft zij dit overgedragen aan haar collega Mark de Jager. We spraken met beiden over MKBTR en hun samenwerking met Fancit.

Kunnen jullie eerst wat vertellen over het bedrijf MKBTR?

Ons bedrijf bestaat uit een groep specialisten, zowel op financieel, fiscaal, organisatorisch of strategisch gebied. Omdat ieder lid van het team zijn eigen kennis en ervaring meeneemt, zijn we samen breed inzetbaar. Iedereen draagt vanuit zijn eigen vakgebied bij aan het doel om het bedrijf van de klant topfit te maken. Het begint vaak met de administratie, maar we zijn geen standaard accountantskantoor. Op basis van wat we van de klanten zien en horen, kunnen we gericht adviezen geven. Door met de ondernemer mee te denken, kan deze het beste uit zijn bedrijf halen. Wat ons anders maakt is dat we de tarieven baseren op het eigen vermogen, de omvang van de organisatie en de omzet. Op deze manier is het voor iedere ondernemer ook financieel aantrekkelijk/mogelijk om zaken met ons te doen.

Waar willen jullie als bedrijf in groeien? En heeft dat ook gevolgen voor de IT?

Als bedrijf hebben we de ambitie om iedere onderneming in Nederland Topfit te maken.. Iedere klant krijgt persoonlijke aandacht, we denken mee over strategie, organisatie, rapportage en wet- en regelgeving. De groei heeft inderdaad gevolgen voor de IT want het aantal werkplekken neemt toe. En door de groeiende omvang van het bedrijf hebben we steeds meer te maken met automatisering. En ook bij ons is het thuiswerken een begrip geworden, dat moet ook voldoende worden ondersteund.

Fancit is jullie IT-partner, hoe is dit ontstaan?

De oprichter van ons bedrijf was al bekend met Fancit toen hij met zijn onderneming begon. In onze vorige kantoor, in Veenendaal, is Fancit al gestart met het beheer van computersystemen en het bieden van eindgebruikersondersteuning. Inmiddels zijn we bezig om het volledige IT-beheer over te doen naar Fancit. We kennen elkaar lang genoeg om te vertrouwen op hun kennis en kunde. Bovendien ontzorgt het ons omdat we dan minder met de details bezig hoeven zijn.

Hoe ervaren jullie Fancit als bedrijf?

We ervaren het als een prettig bedrijf. Ze werken adequaat en denken heel ver met ons mee. Met hun kennis zijn ze innovatief en denken vooraf al mee, door uit te zoeken wat er relevant voor onze situatie is. Verder merken we dat ze een goede dienstverlening hebben. In geval van servicevragen zijn ze altijd bereikbaar en werken ze efficiënt naar de oplossing. Daarbij is de communicatie informeel en transparant, dit past goed bij MKBTR.

Wat kunnen jullie zeggen van de supportafdeling?

Vooral dat ze snel reageren en ons goed op de hoogte houden. Het supportticketsysteem zorgt ervoor dat we over iedere stap geïnformeerd worden. We hebben bovendien een vaste contactpersoon, die alles weet over onze situatie. Maar ook als diegene er niet is, dan weet de vervanging voldoende om ons goed verder te helpen.

Wat waarderen jullie het meest aan de samenwerking met Fancit?

Vooral het meedenken en het persoonlijke contact. Ze weten hoe de situatie bij ons als klant is. Daarom hoeven zij niet eerst uit te zoeken hoe het bij ons werkt. Bovendien communiceren ze in Jip en Janneke taal zodat wij ook snappen wat er gebeurt of moet gaan gebeuren.

Wat is Fancit volgens jullie in één zin?

Een persoonlijke IT-partner die (snel en goed) meedenkt met onze IT-behoeften.

Contact

Neem contact op