
Modesta Filters over Fancit
Modesta ontwerpt, bouwt en installeert, al meer dan 70 jaar, filtersystemen. Deze industriële stofafzuigingen worden wereldwijd toegepast bij bedrijven in de agro, hout en recycling branche. Fancit is beheerder van alles wat onder IT valt bij Modesta. Zoals de installatie en het onderhoud van netwerk, telefonie, servers en werkplekken. Daarnaast bieden we ondersteuning op het gebied van hardware en verbindingen. We spraken met Marianne en Wyboud Kloppenburg, die samen de directie vormen van dit familiebedrijf.
Wie is Modesta en wat is jullie toegevoegde waarde?
Modesta is een familiebedrijf waarin alweer de derde generatie werkzaam is. In ons zeventigjarig bestaan zijn we geëvolueerd tot een specialist in filtersystemen voor bedrijven die werkzaam zijn in de agro, hout of recycling branche. De ontwikkeling en productie vind plaats in onze eigen fabriek in Putten. Onze modulaire filtersystemen worden wereldwijd ingezet voor gezondere werkomstandigheden en minder stof uitstoot.
Hoe onderscheid jullie product zich in de markt?
Voor de filtering maken we gebruik van een onderdruksysteem. Dit doen we op een duurzame manier. In plaats van een of een aantal grote ventilatoren, gebruiken we een groot aantal kleinere ventilatoren. Deze worden afzonderlijk van elkaar ingezet, op basis van de behoefte in de productieruimten. We zuigen en filteren alleen de lucht uit de ruimte waar dat nodig is. Dit zorgt voor een efficiënte energiehuishouding.
Daarnaast produceren we het overgrote deel van onze eindproducten, in onze eigen fabriek. Dit zorgt voor flexibiliteit in ontwerp en uitvoering en een snelle doorlooptijd.
Welke rol speelt de IT in de dagelijkse gang van zaken?
Een onmisbare rol, want alles is met elkaar verweven. Voor de productie werken we met een CAD/CAM pakket die de machines van informatie voorzien. Dit is geïntegreerd in ons ERP-systeem waar alle afdelingen mee werken. Dus ook de productie en montage afdelingen werken vanuit dit systeem. Onze servicedienst maakt daarnaast gebruik van tablets die verbonden zijn met onze systemen voor een efficiënt servicebeheer. En uiteraard bediend onze andere afdelingen zich met ICT producten/diensten. Kortom, de IT is voor ons van levensbelang.
Wat kenmerkt, volgens u, de dienstverlening van Fancit?
De kennis en inzet van de medewerkers. Onze systemen zijn zodanig geïntegreerd dat ook de productiemachines deel uitmaken van het netwerk. Fancit biedt ook daarvoor support zodat we de eventuele stilstand van de productie tot een minimum beperken. Mede door de complexiteit ervaren we het als extra prettig dat we vaste contactpersonen hebben.
Wat is uw (medewerkers) ervaring als het gaat om de support afdeling van Fancit?
Vooral de snelheid van handelen en de verregaande service als het gaat om de systeemintegraties. Wanneer bijvoorbeeld een plaatbewerkingsmachine een storing heeft, neemt Fancit indien nodig contact op met de fabrikant om ons probleem te verhelpen. Dit zorgt voor minder tussenpartijen wat de downtime van de machine minimaliseert.
Fancit staat voor A-merken, A-diensten en A-oplossingen: hoe ervaart u de kwaliteit?
Zoals gezegd werkt Fancit met betrouwbare leveranciers, alle hardware is bijvoorbeeld van Dell. In onze beleving werkt alle apparatuur, software en diensten, op een manier die voor ons ruim voldoende is.
Welke oneliner past bij Fancit?
Fancit biedt ons support die verder gaat.
Wat waardeert u het meest aan de samenwerking met Fancit?
Vooral de snelheid en de verregaande service van de supportafdeling. Hiermee draagt Fancit namelijk bij aan een stabiele workflow in ons bedrijf.