Storing melden

Storingen

Hebt u last van een storing? Op deze pagina leest u meer over de algemene storingen, incidenten en updates die bij ons bekend zijn. En informeren we u over de oplostijd. Storingen die nog niet in het overzicht staan, kunt u hier melden.

Opgelost

12 juli, 2022

Opgelost: stroomstoring Kootwijkerbroek

Update 12:45

Storing is opgelost en we zijn weer bereikbaar als vanouds. Getroffen klanten zijn we aan het nabellen.

 

Update 11:20

In Kootwijkerbroek is momenteel een stroomstoring gaande, Fancit vestiging Gelderland heeft hier ook last van. We werken door, maar zijn hierdoor soms moeilijker telefonisch te bereiken. Uiteraard staan we paraat als het stroomnetwerk weer online komt, om te ondersteunen bij eventuele storingen.

Liander

Stroom

Opgelost

Vandaag

6 juli, 2022

Opgelost: Telefonie- en internetstoring RoutIT

Update 14:15 uur – 07-07-2022

RoutIT meldt dat de storing is opgelost.

 

Update 19:15 uur

RoutIT meldt het volgende:

Business checks zijn positief bevonden. De impact is volledig weggenomen.
Verhoogde dijkbewaking blijft van kracht voor komende nacht.

Morgenochtend vindt om 10:30 uur de volgende business call plaats. Hierna volgt een update/afmelding van deze storing.

Morgenochtend na 10:30 uur melden we de volgende (en hopelijk laatste) update.

 

Update 16:45 uur

RoutIT meldt het volgende:

Engineers hebben een probleem in een netwerkcomponent geconstateerd. Dit component is rond 16:00 uur geïsoleerd waarna ogenschijnlijk herstel sinds 16:25 uur is waargenomen.
Business checks worden uitgevoerd om herstel te bevestigen.

 

Update 16:30 uur

Geen nieuwe informatie, RoutIT doet nog onderzoek.

 

Update 16:15 uur

Geen nieuwe informatie, RoutIT doet nog onderzoek.

 

Update 16:00 uur

De status is nog niet veranderd. We hebben inmiddels contact gehad met RoutIT en zij geven aan het onderzoek gestart te hebben, ze ervaren time-outs op hun hele omgeving. Volgende update is om 16:15 uur.

 

Update 15:45 uur

Op dit moment heeft onze leverancier RoutIT storingen met de telefonie- en internetverbindingen. Helaas ondervinden we hier zelf ook hinder van, waardoor we slecht bereikbaar zijn. We geven elk kwartier een update via deze pagina. Excuses voor het ongemak.

RoutIT

VoIP en internet

Deels opgelost

Vandaag

17 juni, 2022

Opgelost: storing internet- en telefonieverbindingen

Update 15:45

RoutIT geeft aan dat de verstoringen na de aanpassing van 14:30 uur zijn weggenomen. Storing wordt bij deze gesloten. Mocht u nog hinder ondervinden van internet- en telefonieproblemen dan kunt u contact opnemen met ons.

 

Update 15:00

Sinds de laatste aanpassingen lijkt alles weer stabiel te zijn, we verwachten binnenkort een bevestiging vanuit RoutIT te krijgen.

 

Update 14:30

RoutIT meldt een wijziging te hebben doorgevoerd. Er wordt onderzocht of deze wijziging het gewenste resultaat biedt betreffende het herstel van de dienstverlening.

 

Update 14:00

Storing duurt voort, bij RoutIT zijn ze nog steeds bezig met herstelwerkzaamheden. Eindtijd is nog onbekend.
Hierdoor zijn internet- en telefonieverbinding instabiel. We zullen binnenkort weer een update plaatsen op deze pagina.

 

Update 10:00

RoutIT doet nog onderzoek, er is vooralsnog geen definitieve oplossing. Updates volgen hier.

 

Update 09:30

Onze leverancier RoutIT ervaart problemen met het netwerk, waardoor u problemen kunt ervaren met de telefonie. Het eerste advies is het herstarten van de telefoons, mocht het daarna nog niet werken of mocht u hulp nodig hebben: neem contact op met onze supportafdeling.

RoutIT

VoIP

Opgelost

Vandaag

9 juni, 2022

Opgelost: storing MicroHIS (MaaS)

Update 09:24 uur

 

Van verschillende praktijken en van Dedalus begrijpen we dat de storing opgelost is.

 

Update 08:09 uur

 

Van verschillende huisartsen horen we dat er geen verbinding kan worden gemaakt met MicroHIS. Wij zoeken contact met Dedalus omdat daar de storing optreedt, zodra er updates zijn zullen we dat hier delen.

Dedalus

MicroHIS (MAAS)

Opgelost

Vandaag

3 juni, 2022

Opgelost: kwetsbaarheid Microsoft Office – CVE-2022-30190

Update 17-06-2022

Afgelopen week is een update verzonden naar alle apparaten die wij in beheer hebben, om de kwetsbaarheid te dichten. Als er een melding op uw scherm verschijnt om te herstarten, dan raden wij aan om dit z.s.m. te doen zodat de update actief wordt.

 

Update 10-05-2022

We hebben een oplossing doorgevoerd op alle systemen, hierbij is geen impact geweest. Microsoft heeft nog geen update uitgebracht, we blijven dit nauwgezet monitoren.

 

Update 03-06-2022

 

Zoals u heeft kunnen lezen in onze nieuwsbrief is er recent een kwetsbaarheid bekendgemaakt voor Microsoft Office. Via deze statuspagina houden we u op de hoogte van de ontwikkelingen. Mochten er vragen zijn, neem gerust contact op met uw Fancit-contactpersoon.

Microsoft

Office

Opgelost

2 weken

30 mei, 2022

Opgelost: storing MicroHIS (Dedalus)

Update 10:10 uur

Dedalus geeft aan dat de storing verholpen is. Mochten er toch nog problemen zijn: bel ons gerust op 0342-745020, we helpen u graag.

 

Update 09:25 uur

Vanuit huisartsen horen we dat er weer ingelogd kan worden, de verbinding lijkt zich te herstellen.

 

Update 08:20 uur

Vanuit verschillende huisartsen horen we dat er niet ingelogd kan worden bij MicroHIS as a service (MAAS). Wij zijn in contact met Dedalus, updates plaatsen we hier.

Dedalus

MicroHIS (MAAS)

Opgelost

Vandaag

11 mei, 2022

Opgelost: telefoniestoring VOIP

Update: 14:30

De leverancier geeft aan dat alle problemen verholpen zijn. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.

Update: 08:15

Op dit moment is er een storing bij onze telefonieleverancier, telefoontoestellen kunnen hun registratie verliezen waardoor deze onbruikbaar worden. Onze leverancier onderzoekt de storing. We houden u via deze pagina op de hoogte.

RoutIT

VOIP

Opgelost

Vandaag

25 april, 2022

Opgelost: Telefoniestoring VoIP

Update 16:00

Onze leverancier meldt dat de storing is opgelost.

 

Update 14:45

We horen van verschillende kanten dat er een telefoniestoring gaande is. Het onderzoek loopt en we zijn in contact met onze leverancier. Zodra er updates zijn melden we die.

RoutIT

VoIP

Opgelost

Vandaag

6 april, 2022

Opgelost: telefoniestoring VOIP

Update 16:00

De leverancier geeft aan dat alle problemen verholpen zijn. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.

 

Update: 10:45

Op dit moment is er een storing bij onze telefonieleverancier, met name met doorverbinden zijn er problemen. Onze leverancier onderzoekt de storing. We houden u via deze pagina op de hoogte.

RoutIT

VOIP

Opgelost

Vandaag

29 maart, 2022

Opgelost: Telefoniestoring VOIP

Update 13:00

De leverancier geeft aan dat alle problemen verholpen zijn. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.

Update: 10:00

Op dit moment is de leverancier druk bezig met het onderzoeken van de storing. Om 13 uur zullen wij de volgende update geven.

 

Update: 08:30

Op dit moment is er een storing bij onze telefonieleverancier, telefoontoestellen kunnen hun registratie verliezen waardoor deze onbruikbaar worden. Onze leverancier onderzoekt de storing. We houden u via deze pagina op de hoogte.

RoutIT

VOIP

Opgelost

Vandaag

17 februari, 2022

Opgelost: Microsoft 365 storing

Vanuit diverse klanten krijgen we meldingen dat de e-mails niet kunnen worden afgeleverd. Dit heeft te maken met een storing bij Microsoft die bepaalde IP-adressen en domeinen op een blacklist heeft gezet. Mocht u problemen ervaren: meld het via support@fancit.nl, dan kunnen wij u specifiek voorrang geven bij onze leverancier.
Als er updates zijn zullen wij deze delen.

Microsoft

Office365

Opgelost

Vandaag

12 januari, 2022

Opgelost: Caiway glasvezelstoring

Update 15:14 uur

 

De leverancier meldt dat de impact weggenomen is.

 

Update 13:08 uur

 

We constateren bij verschillende klanten storingen op de Caiway internetverbinding.
We houden u via deze statuspagina op de hoogte.

Caiway

Glasvezelverbinding

Opgelost

Vandaag

18 november, 2021

Opgelost: glasvezelstoring regio Kootwijkerbroek

Update 15:57 uur

 

De storing lijkt verholpen. Mocht u toch nog problemen ervaren, neem gerust contact met ons op.

 

Update 13:36 uur

 

We ontvangen diverse meldingen van klanten uit de regio van Kootwijkerbroek dat de glasvezelverbinding erg traag is, zelf ervaren we dit ook.

Helaas hebben we hier zelf geen invloed op, maar we blijven het monitoren. Als er updates zijn zullen we die hier plaatsen.

 

Mocht u hier vragen over hebben, neem gerust contact met ons op.

o.a. Caiway

Glasvezel / Fiber

Opgelost

Vandaag

17 november, 2021

Opgelost: storing telefonie-applicaties

Update 14:40 uur

De leverancier meldt dat de impact is weggenomen. Mocht u toch nog problemen ervaren: neem gerust contact met ons op.

 

Update 10:08 uur

De leverancier meldt dat herstel zichtbaar is en de impact daardoor afneemt. Onderzoek naar de oorzaak loopt nog.

 

Update 09:15 uur

Onze leverancier meldt dat verschillende telefonie-applicaties zoals IAM, HIPPER+ en HIPIN storingen kunnen ervaren. Onderzoek loopt en updates zullen hier volgen.

RoutIT

VoIP

Opgelost

Vandaag

12 oktober, 2021

Opgelost: Internet storing

Update: 17.06 uur

Storing lijkt verholpen, mocht u toch nog problemen ervaren dan is het aan te raden uw router te herstarten. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.

 

Update: 15.10 uur

Op dit moment is er een grote internetstoring in de regio Krabbendijke, Zeeland. We houden u via deze pagina op de hoogte.

Solcon en KPN

Internet

Opgelost

Vandaag

19 juli, 2021

Opgelost: telefoniestoring VoIP

Update: 13:00

De leverancier meldt dat de storing is opgelost. Mocht u toch nog problemen ervaren dan is het aan te raden het toestel te herstarten. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.

 

Update: 12:20

Op dit moment is er een storing bij onze telefonieleverancier, telefoontoestellen kunnen hun registratie verliezen waardoor deze onbruikbaar worden. Onze leverancier onderzoekt de storing. We houden u via deze pagina op de hoogte.

RoutIT

VoIP

Opgelost

Vandaag