Storingen
Hebt u last van een storing? Op deze pagina leest u meer over de algemene storingen, incidenten en updates die bij ons bekend zijn. En informeren we u over de oplostijd. Storingen die nog niet in het overzicht staan, kunt u hier melden.
Storingen
Opgelost: telefoniestoring Vodafone
Update 15-04-2023 07:00u
De storing is sinds gisterenavond opgelost.
Update 14-04-2023 10:00u
Sinds 06:00u vanochtend hebben verschillende telefonieproviders storingen met mobiel bellen. Met name Vodafone lijkt getroffen te zijn. We zullen updates hier plaatsen.
Vodafone
Mobiel
Opgelost
14 april, 2023
Opgelost: storing Microsoft 365
Update 13:45u
Microsoft meldt dat de storing is opgelost.
Update 13:00u
Formeel is de storing nog niet afgemeld door Microsoft, maar zowel Microsoft als wijzelf zien dat alle services weer stabiel functioneren. Een formele afmelding volgt waarschijnlijk later vanmiddag, we houden de officiële status in de gaten. Mocht u in de tussentijd ondersteuning nodig hebben: neem contact op met één van onze vestigingen.
Update 11:45u
Status is ongewijzigd.
Update 11:15u
Microsoft meldt dat de storing deels opgelost lijkt, ze hebben een oplossing toegepast en deze lijkt effect te hebben. De status wordt nu gemonitord, maar we zien al verbetering bij verschillende klanten.
Update 10:45u
Er zijn geen nieuwe updates vanuit Microsoft.
Update 10:15u
Microsoft heeft de oorzaak van de storing inmiddels duidelijk, er wordt nu onderzoek gedaan naar de beste manier om deze op te lossen.
Update 09:45u
Er is helaas nog geen update vanuit Microsoft, we monitoren de storing nauwlettend en houden u op de hoogte.
Update 09:15u
Microsoft heeft potentiële netwerkproblemen waargenomen, onderzoek naar de te nemen stappen loopt. Statusupdates volgen nu elk half uur, tenzij er grote doorbraken te melden zijn.
Update 09:00u
De storing is helaas nog steeds gaande. Over een kwartier volgt een nieuwe update.
Update 08:45u
In verband met een storing bij Microsoft kunt u op dit moment problemen ervaren met Outlook (e-mail), Sharepoint en OneDrive. We houden de status nauwlettend in de gaten en plaatsen hier elk kwartier een update.
Microsoft
Microsoft 365
Opgelost
25 januari, 2023
Opgelost: storing internet omgeving Barneveld
Update 13:45
We zien dat de storingen opgelost zijn, mochten er nog problemen zijn: neem contact met ons op via support@fancit.nl of 0342-745020.
Update 12:00 uur
We zien bij verschillende klanten internetverstoringen. Onze leverancier geeft aan dat er momenteel een stroomstoring is in postcodegebied 3772. Updates volgen via dit bericht.
Verschillende
Internetverbindingen
Opgelost
6 oktober, 2022
Opgelost: stroomstoring Kootwijkerbroek
Update 12:45
Storing is opgelost en we zijn weer bereikbaar als vanouds. Getroffen klanten zijn we aan het nabellen.
Update 11:20
In Kootwijkerbroek is momenteel een stroomstoring gaande, Fancit vestiging Gelderland heeft hier ook last van. We werken door, maar zijn hierdoor soms moeilijker telefonisch te bereiken. Uiteraard staan we paraat als het stroomnetwerk weer online komt, om te ondersteunen bij eventuele storingen.
Liander
Stroom
Opgelost
12 juli, 2022
Opgelost: Telefonie- en internetstoring RoutIT
Update 14:15 uur – 07-07-2022
RoutIT meldt dat de storing is opgelost.
Update 19:15 uur
RoutIT meldt het volgende:
Business checks zijn positief bevonden. De impact is volledig weggenomen.
Verhoogde dijkbewaking blijft van kracht voor komende nacht.
Morgenochtend vindt om 10:30 uur de volgende business call plaats. Hierna volgt een update/afmelding van deze storing.
Morgenochtend na 10:30 uur melden we de volgende (en hopelijk laatste) update.
Update 16:45 uur
RoutIT meldt het volgende:
Engineers hebben een probleem in een netwerkcomponent geconstateerd. Dit component is rond 16:00 uur geïsoleerd waarna ogenschijnlijk herstel sinds 16:25 uur is waargenomen.
Business checks worden uitgevoerd om herstel te bevestigen.
Update 16:30 uur
Geen nieuwe informatie, RoutIT doet nog onderzoek.
Update 16:15 uur
Geen nieuwe informatie, RoutIT doet nog onderzoek.
Update 16:00 uur
De status is nog niet veranderd. We hebben inmiddels contact gehad met RoutIT en zij geven aan het onderzoek gestart te hebben, ze ervaren time-outs op hun hele omgeving. Volgende update is om 16:15 uur.
Update 15:45 uur
Op dit moment heeft onze leverancier RoutIT storingen met de telefonie- en internetverbindingen. Helaas ondervinden we hier zelf ook hinder van, waardoor we slecht bereikbaar zijn. We geven elk kwartier een update via deze pagina. Excuses voor het ongemak.
RoutIT
VoIP en internet
Opgelost
6 juli, 2022
Opgelost: storing internet- en telefonieverbindingen
Update 15:45
RoutIT geeft aan dat de verstoringen na de aanpassing van 14:30 uur zijn weggenomen. Storing wordt bij deze gesloten. Mocht u nog hinder ondervinden van internet- en telefonieproblemen dan kunt u contact opnemen met ons.
Update 15:00
Sinds de laatste aanpassingen lijkt alles weer stabiel te zijn, we verwachten binnenkort een bevestiging vanuit RoutIT te krijgen.
Update 14:30
RoutIT meldt een wijziging te hebben doorgevoerd. Er wordt onderzocht of deze wijziging het gewenste resultaat biedt betreffende het herstel van de dienstverlening.
Update 14:00
Storing duurt voort, bij RoutIT zijn ze nog steeds bezig met herstelwerkzaamheden. Eindtijd is nog onbekend.
Hierdoor zijn internet- en telefonieverbinding instabiel. We zullen binnenkort weer een update plaatsen op deze pagina.
Update 10:00
RoutIT doet nog onderzoek, er is vooralsnog geen definitieve oplossing. Updates volgen hier.
Update 09:30
Onze leverancier RoutIT ervaart problemen met het netwerk, waardoor u problemen kunt ervaren met de telefonie. Het eerste advies is het herstarten van de telefoons, mocht het daarna nog niet werken of mocht u hulp nodig hebben: neem contact op met onze supportafdeling.
RoutIT
VoIP
Opgelost
17 juni, 2022
Opgelost: storing MicroHIS (MaaS)
Update 09:24 uur
Van verschillende praktijken en van Dedalus begrijpen we dat de storing opgelost is.
Update 08:09 uur
Van verschillende huisartsen horen we dat er geen verbinding kan worden gemaakt met MicroHIS. Wij zoeken contact met Dedalus omdat daar de storing optreedt, zodra er updates zijn zullen we dat hier delen.
Dedalus
MicroHIS (MAAS)
Opgelost
9 juni, 2022
Opgelost: kwetsbaarheid Microsoft Office – CVE-2022-30190
Update 17-06-2022
Afgelopen week is een update verzonden naar alle apparaten die wij in beheer hebben, om de kwetsbaarheid te dichten. Als er een melding op uw scherm verschijnt om te herstarten, dan raden wij aan om dit z.s.m. te doen zodat de update actief wordt.
Update 10-05-2022
We hebben een oplossing doorgevoerd op alle systemen, hierbij is geen impact geweest. Microsoft heeft nog geen update uitgebracht, we blijven dit nauwgezet monitoren.
Update 03-06-2022
Zoals u heeft kunnen lezen in onze nieuwsbrief is er recent een kwetsbaarheid bekendgemaakt voor Microsoft Office. Via deze statuspagina houden we u op de hoogte van de ontwikkelingen. Mochten er vragen zijn, neem gerust contact op met uw Fancit-contactpersoon.
Microsoft
Office
Opgelost
3 juni, 2022
Opgelost: storing MicroHIS (Dedalus)
Update 10:10 uur
Dedalus geeft aan dat de storing verholpen is. Mochten er toch nog problemen zijn: bel ons gerust op 0342-745020, we helpen u graag.
Update 09:25 uur
Vanuit huisartsen horen we dat er weer ingelogd kan worden, de verbinding lijkt zich te herstellen.
Update 08:20 uur
Vanuit verschillende huisartsen horen we dat er niet ingelogd kan worden bij MicroHIS as a service (MAAS). Wij zijn in contact met Dedalus, updates plaatsen we hier.
Dedalus
MicroHIS (MAAS)
Opgelost
30 mei, 2022
Opgelost: telefoniestoring VOIP
Update: 14:30
De leverancier geeft aan dat alle problemen verholpen zijn. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.
Update: 08:15
Op dit moment is er een storing bij onze telefonieleverancier, telefoontoestellen kunnen hun registratie verliezen waardoor deze onbruikbaar worden. Onze leverancier onderzoekt de storing. We houden u via deze pagina op de hoogte.
RoutIT
VOIP
Opgelost
11 mei, 2022
Opgelost: Telefoniestoring VoIP
Update 16:00
Onze leverancier meldt dat de storing is opgelost.
Update 14:45
We horen van verschillende kanten dat er een telefoniestoring gaande is. Het onderzoek loopt en we zijn in contact met onze leverancier. Zodra er updates zijn melden we die.
RoutIT
VoIP
Opgelost
25 april, 2022
Opgelost: telefoniestoring VOIP
Update 16:00
De leverancier geeft aan dat alle problemen verholpen zijn. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.
Update: 10:45
Op dit moment is er een storing bij onze telefonieleverancier, met name met doorverbinden zijn er problemen. Onze leverancier onderzoekt de storing. We houden u via deze pagina op de hoogte.
RoutIT
VOIP
Opgelost
6 april, 2022
Opgelost: Telefoniestoring VOIP
Update 13:00
De leverancier geeft aan dat alle problemen verholpen zijn. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.
Update: 10:00
Op dit moment is de leverancier druk bezig met het onderzoeken van de storing. Om 13 uur zullen wij de volgende update geven.
Update: 08:30
Op dit moment is er een storing bij onze telefonieleverancier, telefoontoestellen kunnen hun registratie verliezen waardoor deze onbruikbaar worden. Onze leverancier onderzoekt de storing. We houden u via deze pagina op de hoogte.
RoutIT
VOIP
Opgelost
29 maart, 2022
Opgelost: Microsoft 365 storing
Microsoft
Office365
Opgelost
17 februari, 2022
Opgelost: Caiway glasvezelstoring
Update 15:14 uur
De leverancier meldt dat de impact weggenomen is.
Update 13:08 uur
We constateren bij verschillende klanten storingen op de Caiway internetverbinding.
We houden u via deze statuspagina op de hoogte.
Caiway
Glasvezelverbinding
Opgelost
12 januari, 2022
Opgelost: glasvezelstoring regio Kootwijkerbroek
Update 15:57 uur
De storing lijkt verholpen. Mocht u toch nog problemen ervaren, neem gerust contact met ons op.
Update 13:36 uur
We ontvangen diverse meldingen van klanten uit de regio van Kootwijkerbroek dat de glasvezelverbinding erg traag is, zelf ervaren we dit ook.
Helaas hebben we hier zelf geen invloed op, maar we blijven het monitoren. Als er updates zijn zullen we die hier plaatsen.
Mocht u hier vragen over hebben, neem gerust contact met ons op.
o.a. Caiway
Glasvezel / Fiber
Opgelost
18 november, 2021
Opgelost: storing telefonie-applicaties
Update 14:40 uur
De leverancier meldt dat de impact is weggenomen. Mocht u toch nog problemen ervaren: neem gerust contact met ons op.
Update 10:08 uur
De leverancier meldt dat herstel zichtbaar is en de impact daardoor afneemt. Onderzoek naar de oorzaak loopt nog.
Update 09:15 uur
Onze leverancier meldt dat verschillende telefonie-applicaties zoals IAM, HIPPER+ en HIPIN storingen kunnen ervaren. Onderzoek loopt en updates zullen hier volgen.
RoutIT
VoIP
Opgelost
17 november, 2021
Opgelost: Internet storing
Update: 17.06 uur
Storing lijkt verholpen, mocht u toch nog problemen ervaren dan is het aan te raden uw router te herstarten. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.
Update: 15.10 uur
Op dit moment is er een grote internetstoring in de regio Krabbendijke, Zeeland. We houden u via deze pagina op de hoogte.
Solcon en KPN
Internet
Opgelost
12 oktober, 2021
Opgelost: telefoniestoring VoIP
Update: 13:00
De leverancier meldt dat de storing is opgelost. Mocht u toch nog problemen ervaren dan is het aan te raden het toestel te herstarten. Mocht het toch niet werken, neem dan gerust contact met ons op.
Update: 12:20
Op dit moment is er een storing bij onze telefonieleverancier, telefoontoestellen kunnen hun registratie verliezen waardoor deze onbruikbaar worden. Onze leverancier onderzoekt de storing. We houden u via deze pagina op de hoogte.
RoutIT
VoIP
Opgelost
19 juli, 2021